maandag 9 november 2020

herfst 2020

het is herfst - de schoonheid ligt

aan onze voeten - zie mij!

 roept ze - ik ben er

voor jou - en schitterend




het is lastig - echt - te zien

druk - in lijf en hoofd

corona - of een nieuwe president

dove ogen wandelen - blinde oren praten




rode hoeden - schitteren in het groene gras

prinsjesdag - in het bos

kijk naar mij  - kies voor ons  

kies voor jij - staat in hun reden





brailletekens - op hun hoeden

 zwarte inkt - in hun zwammen

voor wie wil lezen - wie kan voelen 

voor wie wakker is




appt en zappt - het magische bos

groeiend en stervend - door de seizoenen heen

spiegelt zij ons - verleidt zij ons

tot rust - schoonheid - en bezinning 







 


Deze foto's maakte ik vorig jaar oktober op de Veluwe. 
Ik maakte een (hele lange) wandeling van zonsopgang tot zonsondergang.
Een zogenaamde medicijn of meditatiewandeling.
Het was een uitzonderlijke mooie dag, in een zeer regenachtige maand.
Nadat de zon onderging (en ik bijna bij mijn auto was) stortte de regen weer naar beneden.

Soms sla je een pad in, zonder dat je daar bewust van bent,
soms sluit een weg zich, terwijl je er graag doorheen zou willen.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten