zaterdag 19 januari 2013

Something old and something new: Shanghai!


In 2011 waren mijn vriend en ik in Shanghai China.
Een ontzettend bijzondere ervaring.
Natuurlijk heb ik mij ook daar laten inspireren voor thuis.
Met het roze/groene tasje rechts op de foto's heb ik een hele dag rond gelopen!
En zoals je hieronder ziet kwam er steeds meer bij...
Het was dan ook flink bijbetalen bij de zeer strenge douane op terugweg.
Vooral die grote rode Chinese lampion (linksonder) paste niet goed in de handbagage...
Maar dat deze lampion dat meer dan waard was laat ik later nog een keer zien!



Shanghai is een vreemde stad, met een extreem groot verschil tussen arm en rijk.
Er zijn grote 'Europese' winkelstraten vol met Louis Vutton e.d.
en er zijn straatjes vol kleine winkeltjes en marktverkopers.


Grote Europese billboards (waar de jonge chinezen gek op zijn), 
met daarvoor houten duwkarren op straat geduwd door (vaak) stokoude chinezen.


Zo kwamen we al dwalend op een dag terecht in een winkelgebied dat heel chique was,
maar echter geen Europese merken maar meer een artistiek Chinese/Engelse signatuur had.
De naam van de wijk zal ik nog proberen op te zoeken.
Daar ontdekte we in ieder geval een prachtige woonwinkel.
Waar ik helaas geen foto's mocht maken.

Van mijn vriend kreeg ik daar een prachtig (voor Chinese begrippen) veel te duur cadeau.
Waar ik heel blij mee was!


Met de komst van de rotanstoel heeft het cadeau eindelijk een goede bestemming gekregen:

Het contrast van de oude tweedehands stoel met de zwarte verweerde leuningen 
en de rotan takken waar al je mooie kleding aan vast blijft haken....

met het kwetsbare chique blauwe zijde kussentje met het roze Chinese meisje erop.

Dat is precies hoe ik mij Shanghai wil blijven herinneren!


Something old and something new.
Special memories of Shanghai!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten