maandag 11 februari 2013

Bami moved (Part two)

Soms kunnen zaken plotseling uit de hand lopen.
Tenminste... bij mij.

Neem nu Bambi.
(Zie mijn blog in januari).
Ik kocht haar via Marktplaats. 

Maar toen kwam ik haar opnieuw tegen.
Ze was ditmaal in gezelschap.
Door een cultuurbarbaar in de jaren '70 paars geschilderd.
Toch kon ik haar niet weerstaan. 


Ik besloot haar zelfs paars te laten...
Omdat zij zo mooi kleurt bij mijn roze vaas van Pols Potten.
Terwijl ik eigenlijk 'paars' een afschuwelijke kleur vind...

Maar het feit dat zij in de jaren '70 paars geschilderd is, 
is eigenlijk weer een cultuurfenomeen op zichzelf,
en waarom zou ik die dan niet koesteren?



Maar bleef het maar bij deze exemplaren...

Naast Marktplaats ontdekte ik afgelopen periode ook Ebay.
Een ramp voor mijn buren. (Want daar kwamen alle pakjes terecht.)

Een compleet hertenkamp kwam met de post.

Was het hebberigheid, fascinatie of gewoon erfelijke belastbaarheid?
Ik weet het niet.

(Hoewel, mijn vader heeft laatst vier tweedehandse grasmaaimachines gekocht...
Maar dat verhaal is een blog op zichzelf.)



Het hoogtepunt was wel toen ik voor slechts 17,51 euro (ik lieg niet).
Eigenaar van een prachtig reuze hert werd.
(Tja, het zijn toch de handelsgenen denk ik.)




Het hert kwam uit 1939 en was maar liefst 33 cm hoog en 37 cm lang.
Ik was in een jubelstemming.

Zij kwam in een reuze doos.
Die bij aankomst flink beschadigd bleek.
Helaas was deze verhuizing Bambi niet goed bevallen.
Er viel weinig meer te jubelen.








Zonder problemen kreeg ik mijn geld inclusief de verzendkosten terug.
Maar het voelde toch of ik persoonlijk Bambi had neer geschoten.
Daarmee was mijn handelsgeest wel even bekoeld.


Nou ja, heel even dan... 



Want van het een, kwam toen het ander...



En het volgende...



Een soort associatief denken.
Maar wel een soort waar ik erg blij van word.

Ik heb in mijn werkcarrière heel wat ateliers opgericht, overgenomen of afgestoten.
Waaronder (keramiek) Atelier Uit de Kunst! en keramiekatelier Steengoed in Amsterdam.
Ik bewaar er zeer goede herinneringen aan.
Sinds kort stuur ik indirect weer een keramiekatelier (Paspartoe) in Noordwijk aan.

Allemaal ateliers waar mensen met een arbeidsbeperking werken.
Prachtige werkplaatsen.

Maar voor de toekomst droom ik over mijn eigen privé atelier.
Dat zal wel een echte kers op mijn taart zijn.
Met mijn inspiratiebronnen aan de wand.
En mijn eigen creaties in de oven!
Just for fun.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten