dinsdag 12 maart 2013

Beautiful Amsterdam (last part)


Afgelopen vrijdag werd ik onverwachts overvallen door de griep.
's Middags gaf ik nog een rondleiding aan 18 studenten van het Radboud.
Maar een uur na hun vertrek lag ik met zware grrrrrr griep in bed.
Vreselijk balen want het plan was dit weekend mijn dissertatie af te ronden...

Vol enthousiasme had ik in Amsterdam nog mijn koffer gepakt!
Bijna klaar... 
(bijna, bijna raak, oftewel nog helemaal niets...)
Wie zong dat ook alweer?




Vandaag voor het eerst weer op. Maar met enorme zware hoofdpijn.
Medicijnen slaan niet aan. Lezen, studeren en zelfs tv kijken lukt niet.

Ter afleiding maar een laatste plaatjesblog over Amsterdam.
Had ik beloofd aan de beheerder van het mooie appartement :-)
aan de Keizergracht 304.




Toen de beheerder bij mijn vertrek hoorde dat ik de tegeltjes in de gang zo mooi vond,
nam hij mij mee voor een rondleiding door het hele trappenhuis.
Boven bleek het nog mooier, met authentieke houten bankjes en leuningen.

De beheerder vertelde en passant dat de eigenaar de tegeltjes afschuwelijk vindt, 
hij wil er een hotel van maken en snel alle tegeltjes eruit slopen...

Dus hierbij alvast mijn excuses voor deze aubade-blog.
Mijn lofzang over dit prachtige Amsterdamse trappenhuis.
Iemand moet het doen. Het is niet anders.




Hoeveel mensen hebben er over deze trappen gelopen?
De Keizergracht werd in 1612 aangelegd.
De grachtenpanden hebben echter verschillende leeftijden.

kun je opzoeken of in de oorlog Joden uit 'jouw' (Amsterdamse) huis zijn weggevoerd.
Niet uit dit huis bleek, maar wel uit vele andere huizen op de Keizersgracht.



Met die informatie keek ik ineens heel anders naar mijn afscheid uit Amsterdam.
En mijn griepje gaat ook wel weer over.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten