zondag 3 november 2013

#WINTER HEART BEATS

#WINTER HEART BEATS 

Het is november en buiten is het koud.
Het is herfst en de winter komt eraan.

Ik houd niet van kou, maar gelukkig wel van Sinterklaas!
Zijn komst maakt de aankomende winter weer een beetje goed!
Heel erg veel zelfs! Net als de kinderen gelukkig.

Vorige week zondag trokken we dan ook al lootjes.


Nee, ik vertel niet wie ik heb :-)
Maar oh, wat heb ik zin in om een leuke surprise te maken!

Bij winter en sinterklaas hoort natuurlijk ook een (brandende) open haard.
Zodat er schoenen gezet kunnen worden door onze (te oude en zwaar ongelovige) kinderen.
Die echter niet vies van cadeautjes en snoepgoed zijn...

Maar er is nog een groot probleem.
De open haard is gebarricadeerd door een stapel schilderijen.
Die nog aan de muur moeten...


Ik moest even zoeken naar een foto.
Ik maak namelijk liever foto's waarbij de boel op orde is.
Maar ik vond een paar oude foto's, de stapel is inmiddels verdubbeld....

Hieronder de (roze) muur waar we de schilderijen zouden willen hebben.


Ik had al eens eerder geprobeerd er een collage van te maken.
Maar dat viel best een beetje tegen, na veel geschuif had ik het opgegeven.
Mijzelf wijsgemaakt dat ze zo opgestapeld tegen de open haard, 
ook wel heel erg artistiek stonden...


In plaats daarvan zette ik wel al mijn boeken maar op kleur.
Een klusje dat mij een stuk beter afging en ook heel erg rustgevend was!
En stapelde daarna alle schilderijen weer terug tegen de haard.



De roze muur bleef kaal, maar er kwamen meer stapels met schilderijen.
Niet alleen tegen de open haard, maar eigenlijk overal waar maar iets kan staan.
Verschenen er 'artistieke stapels', die soms heel nonchalant een beetje omvielen...


Maar nu is het koud en ineens alweer bijna Sinterklaas.
We willen een groot warm vuur en alles (vooral ook de stapels) is ineens te veel.

Mijn lief nam het heft in handen. 
Er kwam een boor, meetlat en een serieus plan.
Hij wikte, woog en schoof.
Viste zelfs vis (en een vrouw) uit het aquarium. 


Totdat er een nieuwe collage was met zelfs een bijbehorende mal.




 De zithoek is ineens foto waardig.
Na het verdwijnen van die stapels.
(Ik weet niet hoe anderen hun zithoek nog kaler krijgen.)
Ik ben hier al heel erg trots op!



 De collage verhuisde van de grond (zie je hem liggen achter de bank) naar de muur.



Nu hebben we onze eigen thuis galerie.
In dit oude blog vertelde ik ooit over de herkomst van een aantal van de schilderijen.
Die uit Rotterdam, Amsterdam, Shanghai, Singapore, Londen en Corsica komen.

En eentje van Ikea :-) en die linksboven is gemaakt door mijn oudste zoon!


Nu hangen ze samen boven onze bank.
Ieder schilderij heeft zijn eigen verhaal.
Je begrijpt dat mijn lief onder het rechter schilderij zit :-)



Deze zondagavond genieten we samen van kaarsjes, wijn, kaasjes en worst,
 en van onze heerlijk brandende open haard!!
Laat het buiten nu maar stormen!


Vol verwachting klopt ons hart!

1 opmerking:

  1. Wat een leuke open haard hebben jullie in de woonkamer. Het brengt een leuke sfeer met zich mee.

    BeantwoordenVerwijderen