zondag 19 oktober 2014

Icing on the cake

ICING ON THE CAKE

'UPGRADE'





Soms heb je weleens zo'n dag waarop alles mis gaat.
Ieder apparaat dat je aanraakt een upgrade nodig heeft.
Terwijl je die upgrade zelf eigenlijk ook HEEL ERG nodig hebt.
Een menselijke upgrade: yes please!

Vandaag koos ik dan ook even voor een 'downgrade'.
Vandaar ook dit 'oeroude' lettertype Courier.
Waarmee ik als twaalfjarige ooit begon op de typemachine.

Creatief ben ik mijn hele leven al.
Met Rode Kers begon ik zo'n vijf jaar geleden.
Met het maken van nachtgedichten.
Omdat zij de dag voor mij meer licht gaven.



Gevolgd drie jaar later met dit blog.
Aangezien ik de interactie miste op de website. 
Een blog over alles dat het leven 'net dat extra kleur geeft'.
Red Cherry: de kers op de taart.

Juist omdat het leven zo vol is met dingen die 'moeten'.
Wil ik schrijven over dat stukje waar ik mijn eigen kleur aan geef. 

Ik begon met het zelf samengestelde 'logo' hierboven.
Deze heb ik later vervangen door onderstaand logo.






Want mijn Rode Kers blog groeit langzaam uit tot een Rode Kers studio.
Waarin ik zelf dingen bedenk en maak waar ik blij van word.
Gewoon ter ontspanning en vermaak.
En omdat het zo leuk is dat anderen er ook blij van worden.

Toen mijn eerste geluksvisjes in Tilburg (bij Bert) in de winkel verschenen,
vroeg zij of ik ook een BTW nummer had om de betaling te regelen….
Een wat voor een nummer?

 Daarmee was Rode Kers of Red Cherry STUDIO formeel geboren.
 (Ik kon niet kiezen dus koos ik beide namen...)





Nou is het niet mijn bedoeling om een nieuwe carrière te starten.
Met een drukke baan, gezin en opleiding (voor keramiste) heb ik voldoende te doen.
Het is meer om het leven 'extra kleur' te geven.

'Ik vind en maak dingen waar ik blij van word', 
zei ik tegen de man van de Kamer van Koophandel.
Maar die categorie bleek niet te bestaan

Nu ben ik een productontwerper.
Ik vind het een geweldige naam.
Een dingen bedenker.
Lijk ik toch op mijn vader!




Gisteren bracht ik mijn 'lucky fish' naar Leiden.
De tijdelijke conceptstore Huisnummer73 in de Breestraat.
Als een (lucky) vis in het water voel ik mij daar.
'Wat verkopen ze nu precies?' vroeg mijn dochter.
Maar ik had het allang gezien: alles waar ze blij van werden!
Van hoge hakken tot zelfgemaakte tafels en nu dus ook mijn geluksvisjes!

Ach, het liefst zou ik alles gewoon ruilen.
'Nemen jullie al mijn geluksvisjes dan neem ik zo'n mooi kastje.'
'Niet voldoende? Dan doe ik er nog wat kommen bij en wat 'little broken luck'.'

Ik ruilde al op Instagram een geluksvisje voor gehaakte rode kersjes.
Het maakt mij nog dagelijks blij.


Ach, ik weet het, waar moet de (keramiek)oven dan van roken?
Je kunt natuurlijk geen lucky fish ruilen met het energiebedrijf.
Of een stapel vaasjes tegen klei en glazuur
(Hoewel Picasso vroeger dat wel deed met verf…)

Nu is er dan ook een nieuwe website/webwinkel in de maak.
Weer een nieuw begin.

Daarom leek mij leuk om af te sluiten met het gedicht van mijn eerste website.
Die aan het einde van dit jaar, heel toepasselijk, offline gaat.
Voor een (ver)nieuw(d)e kersenboom.







Webwinkel: keramiek (handmade), vintage (handfound) en andere dingen (daydreamt)
Binnenkort op www.rodekers.com en www.redcherry.nl 
(Vanaf januari '15 ook www.rodekers.nl)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten