maandag 15 juli 2013

#empty home #bye old home #sold

Om 9 uur vanmorgen is mijn huis officieel verkocht!
De water en stroomstanden zijn doorgegeven.
De sleutels zijn afgegeven
Mijn handtekening gezet!

Dag Noordwijk! Dag fijne woning!


Dit weekend werden de laatste zaken ingepakt en verhuisd.
En namen we afscheid van het nu inmiddels lege huis.


We maakte kennis met de nieuwe eigenares.
Die al druk alles aan het indelen was: afscheid en nieuw begin.
Het is vreemd dat straks de kamers en kasten door een ander gebruikt worden.


Samen met de kinderen dwaalden we door het lege huis.
Waar de dromen nog op de muren zaten.


Nu klonk er een echo.
Waren er lege kasten en nieuwe verstop plaatsen.

De spullen staan nu grotendeels opgeslagen.
We hebben nog geen energie en plaats om alles uit te kunnen pakken.
Over een week als het vakantie is...


Ik ontdekte nog een achtergebleven schilderijtje op de overloop.
Van madeliefjes in een theekopje.
Ik vergat haar niet.


We zijn reuze blij dat alles in dozen zit.
Het viel behoorlijk tegen om het er allemaal in te krijgen.
Zoveel herinneringen, mijn hele leven kwam voorbij.
Foto's, rapporten, kaartjes, tekeningen en (vakantie)souvenirs.



Maar het is gelukt.
Studie klaar en huis is verkocht.
Ik ben uitgeschreven en weer ingeschreven.
Het is fijn om zaken af te ronden.
Nieuwe ruimte te scheppen.


We toosten op de nieuwe toekomst in de tuin bij onze lieve vrienden en (voorheen..) buren.
Met heerlijke (wat was het?) roze prosecco, die gelijk naar mijn hoofd sloeg.


Er werd gesopt en geboend.
De allerlaatste spullen ingepakt.
Mijn scooter werd door mijn dochter en lief persoonlijk verhuisd.


En we reden met elkaar een nieuwe toekomst tegemoet!

We zijn geen 'Noordwijkers' meer.
We wonen officieel samen!

Dag Noordwijk! Dag fijne woning!


2 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk, helemaal klaar voor 'n nieuw begin! Geniet er wat van. En erg leuk om een foto van jezelf te zien in de vorige blogpost over het behalen van je MBA!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! :-) (Enne, heel benieuwd wanneer jouw foto een keer voorbij komt?!)

      Verwijderen