zondag 14 juli 2013

#the renovation #part 6 #the roof, walls and floor

#de verbouwing #the renovation #part 6 #the roof, walls and floor

Vandaag is het zondag.
We werden voor het eerst niet om 6 uur wakker van de bouwvakkers.
Er klonk geen radio maar vogeltjes en we genoten van de rust.
We dronken in de tuin een kopje groene geluksthee en aten heerlijke bonbons.
Gekregen van vrienden, (van de KoffieMeulen in Sassenheim) dankjewel!


We genoten van de rust, ook al was die voor heel even.
Want het huis staat vol dozen, net als de opslag en de tuin vol puin.
Maar op m2 was het prachtig, met roze bloemen die we kregen van familie.
Voor ons samenwonen, want dat doen we nu ineens :-)


Gisteren waren we uitgenodigd voor een heel gezellig tuinfeestje.
Met in eigen Italiaanse (tuin)houtoven gebakken echte Italiaanse pizza. (Zalig!)
Gewoon om de hoek, met allemaal buurtjes en dat voelde heel welkom!


Vanmorgen hadden we eindelijk de rust om de kleur van het 'tuinhuis' te kiezen.
De grijsblauwe kleur die we steeds voor ogen hadden paste niet meer bij onze stemming.
We kozen voor Finse kookverf van rosarugosa in de kleur pastelgroen.


We keken uit op het prachtige 'tuinhuis' want dat is het geworden.
Deze week kwam er een tweede hijskraan.
Om de dakdelen erop te zetten. 


Ik had het te druk om deze kraan op de foto te zetten.
Je hebt het natuurlijk nooit te druk.
Dat soort dingen doe je jezelf aan. (Ik deed het mijzelf aan.)


Ik schoot wat kiekjes vanuit de keuken.
Waar ik vele dozen aan het uitruimen was en was met actuele dilemma's zoals:

'Hoeveel kurkentrekkers heeft een mens nodig?'
"Zal ik zijn servies wegdoen of die van mij?'
"Hoe komt het dat ik blijer word van plastic dan kristal?'
'Wat gebeurd als een pan niet op inductie kan?'
'Waarom is alles hier zo hoog (of ik zo klein)?'
'Zouden er mensen zijn die ooit een kiwilepel gebruiken?'


Buiten sloofde de mannen in de zon.
Ik maakte koffie en hoopte dat het lekker was.
Aangezien ik in mijn hele leven nooit koffie heb gedronken.
En dit niet echt de rol is waarin mijn kracht zit... 


Ik pakte alle keukendozen uit, maar had veel te weinig kasten...
Vulde vele tassen met 'overcompleet'.
Maakte daar mijn vriendin weer gelukkig mee,omdat die even in een 'incomplete fase' zit.



Genoot van het uitzicht: 
Er kwam een prachtige vide, boven de kamers en atelier.
Waar we straks heel veel spullen kwijt kunnen :-)
De grove betonnen palen en wanden, werden betimmerd met prachtige planken.
De hele tuin ruikt nu naar vers geschaafd hout.



Er kwamen twee grote betonwagens.
En mijn jongenshart klopte weer!


Met een lange tentakels gingen zij dwars door de schuur heen.
Het leek wel science fiction.



Over sciene fiction gesproken: gisteren is voor het eerst een opgeboren baby gedotterd...
Maar bij ons werden 'gewoon' de vloeren gevuld met beton.



Ondertussen werd in een razende vaart door de mannen het dak geplaatst.




En we aten vrijdagavond in de zon, tussen de dakpannen.
Eindelijk weer eens een gezonde salade en geroosterde groenten.



Volgende week gaan de dakpannen erop, en wordt de binnen boel afgetimmerd.
Nog een week werken en dan gaan we aan de schilder!

Pastelgroen met witte kozijnen en zwarte dakpannen.
Ik kan niet wachten om het resultaat te zien!

Maar vandaag eerst mijn oude huis opleveren!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten