woensdag 3 juli 2013

#the renovation #part 4 #the crane

de verbouwing, ons huis, deel 4

Het gaat ineens allemaal wel heel erg snel.
Een week geleden waren we nog aan het tuinieren.
Maar met de eerste palen is de bouw snel op gang gekomen.


Nu stond er ineens een enorme hijskraan op de stoep.
Dat vond ik toch wel heel bijzonder: die hijskraan.


Zeker omdat hij speciaal voor ons kwam.
Ik voelde mij net een klein jongetje.
 Vol diep ontzag voor die grote machine.




Ik zal het aantal foto's dat ik gemaakt heb jullie besparen...

Maar toen mijn oudste drie jaar werd kocht ik al een enorme hijskraan voor hem.
Maar al gauw bleek, de fascinatie zit geheel aan mijn kant.

Ook de twee kids thuis waren beduidend minder onder indruk.
Maar jee, wat was dit ding hoog en indrukwekkend.



Misschien is mijn verbeeldingsvermogen ook wel te groot.
De bestuurder van de kraan kan immers zelf niet zien waar hij zijn vracht lost...


Ik voelde mij ook zo nietig tegenover die grote kraan.
Die zo ons huis (met ons erbij) zou kunnen verpulveren.
Het was een lesje loslaten en bescheidenheid.

Alle spullen kwamen overigens netjes in de tuin terecht.


Waarvan het prachtige net herplantte groene gras,
nu inmiddels helemaal vol met bouwmaterialen ligt!




Overigens ligt de stoep inmiddels alweer helemaal vol.
Met stapels planken en dakplaten.
Vanmorgen vroeg ging de deurbel: de dakpannen.
Die nu op de stoep voor de buren liggen...

Zal er vrijdag weer een nieuwe hijskraan komen?











Geen opmerkingen:

Een reactie posten