vrijdag 26 juli 2013

#the renovation #part 8 #carry on

#the renovation #part 8  #carry on

De eerste vakantieweek zit erop.
Bergen dozen heb ik uitgepakt en vele kasten uitgemest.
Ze kennen mij bij de werf en kringloop nog net niet bij naam.
Kortom, echt vakantie...

Mijn karretje waar we normaal zomers mee naar Corsica rijden, 
is nu onmisbaar bij het verslepen van alle spullen.

Ik ben moe en 'katterig'.
Want het is echt heel hard werken.


We bestelde deze week weer een enorme container.
Die mijn lief en de jongens in 1 dag weer helemaal vulden.
Met alle spullen die er van de bouw zijn blijven liggen.

De deurbel gaat continu van gelukszoekers die iets uit de container willen hebben.
Heel fijn als je net op de ladder met je verfkwast staat...
Het is nooit iemand die spontaan komt helpen.


We zijn moe en toe aan vakantie.
De tuin heeft grote kale plekken gekregen van al het bouwmateriaal.
Om het weer een beetje gezellig te maken maakte ik een gezellig zitje.



Waar we niet gezellig gingen zitten...
Want we hadden geen tijd.

B


Ik wil het liefst allemaal bloeiende planten en bloemen kopen voor in de tuin.
Maar het is veel te heet (mijn nieuwe roos ging bijna dood).
Ik moet gewoon geduld hebben.

First things first.
Uitpakken, inpakken, weggooien, schoonmaken, schilderen en uitpakken...

In dat rijtje komen nog geen bloemen voor...
Ik geef de bloemen en kruiden die ik heb extra goed water:


Water, zon en liefde.
De kruiden doen het heel goed.
(De klavertjes ook nog steeds! Er bloeien er nu vijf!)
Ik heb geen tijd om uitgebreid te koken.

Vannacht slapen er al drie kinderen in hun eigen kamer.
Ze hebben vandaag echt enorm hard meegewerkt!


Van puin weggooien tot kamers verven.
First things first.

De kinderen begrijpen het.
Maar het zou fijn zijn als het soms iets sneller ging.

Vandaag heeft mij lief de stroom aangelegd.
Dat hadden we nodig, extra energie.


Mint wordt de kleur van de trap in mijn atelier.
Die op dit moment gemaakt worden.
Ik verfde er alvast dit doosje uit de kringloop mee.

First things first: ik begrijp het soms nog niet.
Schilder snel een klein potje of richt stiekem een klein hoekje in.


Tussen de verfspullen...

First things first is niets voor mij.
Ik heb al doende inspiratie nodig.
Om door te kunnen gaan.


Af en toe werp ik een blik op het kaartje.
Dat we deze week kregen.
We: carry on :-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten