maandag 20 mei 2013

Olmenhorst #fair

We gingen gisteren naar de voorjaarsfair  in de Olmenhorst in Lisserbroek.
Gelukkig gisteren. Want daarvoor en vandaag regende het katten en honden.


De tent/paraplu op de posters was dit jaar dus wel erg heel passend.
Jammer genoeg. Want ik vind het altijd een erg gezellige fair.
Ook de vormgeving van het geheel vind ik altijd heel mooi.
(Sorry voor de vogelpoep, maar ik wilde de poster graag op de foto zetten.)



Maar wij hadden zoals gezegd een prachtige dag.
Alles zag er prachtig fris, groen en fleurig uit!
En wat een prachtige styling met ijzeren kroonluchters en roze slingers.


Natuurlijk ging ik eerst even langs de dagbesteding 's van Heeren Loo.
Hun blokhut en moestuin ligt links vooraan in de 'oprijlaan'. 
Het is goed te zien dat de cliënten daar afgelopen tijd hard gewerkt hebben!
Zij hebben inmiddels een prachtige moestuin met 'vergeten groenten' aangelegd.


Ik zag zelfs een hele mooie waterput.
Is die nieuw? Of is die mij nooit eerder opgevallen?
Kortom tjonge-jonge, wat ligt deze tuin er prachtig bij!
Het lijkt wel een sprookjestuin met wens-put.
De oude muur komt weer helemaal tot zijn recht.


Ik ontdekte dat ze zelfs de tuin erachter erbij hebben getrokken.
Ook dat was vroeger een zeer verwilderd stuk grond.
Het is nu werkelijk onherkenbaar.
Ze hebben zelfs een schattig bankje rondom de boom gemaakt.
Kortom, ik was diep onder de indruk en het liefst daar gebleven :-)


Op het bankje bij het beeld.
Een beetje mijmerend in het zonnetje.
Weg van alle mensen en drukte.

De hele fair met al haar eet en spulletjeskramen en mooie witte tenten, 
vielen toch een beetje in het niets bij de ontdekking van deze 'geheime' tuin.

Hoewel ik de ouderwetse zweefmolen, waarin vrolijk gillende kinderen zaten, 
ook prachtig vond, maar ja, geen kinderen meer die willen zwieren...
Een huis vol spullen die nog naar marktplaats moeten helpt ook niet mee.
Net als koelkast die ik nodig eens moet opruimen..

Ik genoot dus vooral van de prachtige boomgaard en de mooie banieren.
De vele biologische producten die ik ga klaarmaken...
...wanneer de boel thuis weer op orde is!

 
 

Ik had op mijn afscheidsreceptie de vrijkaarten gekregen van Paspartoe.
Dus die gingen we natuurlijk ook nog even opzoeken.
Ik zag een prachtig roze abstract schilderij die helaas al verkocht was.

Maar ik heb toch geen muren meer om hem op te hangen.
Na al die prachtige kunstwerken die ik heb gekregen!


  

Uiteindelijk ontdekte ik toch nog een leuk bordje voor mijn oma.
Die vandaag 99 jaar is geworden en alles al heeft: 'Hoe grijzer hoe (eigen)wijzer!'
Mijn oma negeerde overigens compleet het woord 'eigen'.
Terwijl zij niets aan haar ogen mankeert en gelukkig duidelijk ook niets aan haar hoofd!

Het was fijn vandaag bij haar te zijn.
Ik had achteraf toch liever een grote taart gegeven met 99 kaarsjes erop.
Of een grote bos bloemen met 99 rode rozen.
Maar ik was bang dat haar hele kleine kamertje al veel te vol stond.
Soms moet je gewoon niet denken maar doen...
Volgend jaar dan maar, maar dan met eentje extra!


We eindigde in de middag in een andere geheime tuin.
Achter een verstopte groene houten deur.
Waar we zeer gastvrij door Jaap&Jasper werden onthaald.
Met wijn, gamba's en oesters :-)
De zon ging weg maar we bleven toch warm van binnen.


 Het was fijn even na te praten over afgelopen drukke dagen.
 Na twee uurtjes borrelen was het weer tijd om te gaan.
Ik miste jammer genoeg mijn beste vriendinnetje.
Maar mijn energie was op. Wat een dagen...

Ik denk erover een appelboom in onze nieuwe tuin te planten.
Of toch maar een kersenboom :-)








PS. Dit is de kink naar de appelboom poster

2 opmerkingen:

  1. Ziet eruit al een heerlijk dagje genieten buiten! Ik zou gaan voor een appelboom, maar ik ben dan ook dol op appels... op kersen trouwens ook :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Judith, ja, ik ga denk ik toch ook voor de appelboom, die heeft mooiere takken en bladeren, maar ik ga de kersenboom uit de tuin van mijn oude huis missen! Misschien ook nog een mooie knalgele tuinstoel eronder ;-) Groet Corine

      Verwijderen