maandag 6 mei 2013

Lucky day #4 #luck #Barcelona

De klavertjes bloeide volop toen ik op vakantie ging.
De lentezon zorgde ervoor dat ook de vierde klaver helemaal open ging.
Wonderlijk dat dit allemaal zo uit dat kleine doosje is gekomen.


Zelfs tijdens mijn vakantie brachten zij geluk!
Mijn zoon betrapte op tijd een zakkenrolster in mijn handtas.
Zodat ze (zonder mijn portemonnee) snel een babywinkel in vloog.
We hebben haar en haar vriend nog even op de foto gezet.
Dus mocht je naar Barcelona gaan... Pas op voor...
Of neem een klavertje vier mee!


Kortom, de klavertjes straalde voor en tijdens de vakantie als nooit te voren.

Zo vlogen we samen voor slechts 338,00 (retour) met KLM rechtstreeks op Barcelona.
Konden we zowel heen als terug in het vliegtuig naast elkaar zitten.
Vanaf Amsterdam om 14.00 heen en 17.00 terug, zonder vertraging.
De bus stond klaar en stopte (en vertrok) vlak bij ons hotel.

Het hotel aan de Ramblas was muisstil en slechts 75,00 euro per nacht.
Met eigen douche en toilet, gratis internet, tv en twee bedden.
Ik zit echt niet te liegen. Het zijn de klavertjes!
We konden tot 10 uur uitslapen en deden dat ook!

Mocht je ook gaan: Hostel Benidorm (kies voor de binnenkamer) is echt een aanrader!


De stad was wel heel erg druk.
Heel veel Nederlanders met hetzelfde idee :-)

Maar we hebben ons als echte toeristen laten rondrijden bovenin de dubbeldekker.
Twee dagen lang! Van noord naar zuid en oost naar weste.
Bij Parc Guell gingen we er natuurlijk wel even uit!


Sorry maar ik kan gewoon niet kiezen welke foto te plaatsen.
Ik vind ze gewoon allemaal mooi.
Ik weet het. Less is more. Maar ja.
Ook tussen de bruggen kon ik niet kiezen.


Ook de tapas waren niet vervelend...
En hier was less echt niet more!
We kwamen tot 19 stokjes :-)


De mensen waren dus soms vreemd, maar wel aardig :-) 
Zelf de zakkenrolster keek niet onaardig uit haar ogen...
Wel een beetje betrapt. 



Andere konden we helemaal niet in de ogen kijken.

Angstig was ik niet van de zakkenrolster.
Maar wel voor mijn klaver.

Want ik was vergeten een logeerplek voor haar te regelen.
En de zon scheen ook volop in Nederland!

Gespannen opende ik dan ook de huiskamerdeur.
Maar zij straalde mij gelukkig tegemoet.
Ze had zelfs een kleine verrassing... 



De bouwer zei dat hij in staat is om in ruim 5 weken te (ver)bouwen.
Vier weken voorbereiding en 10 dagen bouw.
Zou het dan echt lukken voordat ik mijn huis uit moet?
Ik fantaseerde over een 'mijn verbouwingblog'.
Ik was blij mijn lief weer te zien.

Het verdere weekend ruimde we van alles op.
We brachten een auto vol spullen naar de kringloop.
Ik nam niets mee terug en was ook nog blij.
Kortom een wonder.

Ik haalde beeldjes op in de hele straat.
Dat dan weer wel :-)

De klavers inspireerde mij tot de onderstaande serie.



Kortom, ik had een blij weekend.
Waarin ik ook nog hard aan mijn stuk voor mijn studie werkte.

Vanmorgen stuurde de makelaar mij het door de koper getekende contract.
De naam van de notaris staat er op.
Grappig genoeg in de plaats waar ik ga wonen.
Definitief is het pas daar.

Ik geef mijn klaver goed water.
Zij ging dit weekend zelfs mee in de auto.




De laatste twee weken van mijn huidige baan gaan in.
Ik hoop dat ik ook deze gelukkig door kom.
Ik heb er vertrouwen in.
Al doet afscheid ook een beetje pijn.

Maar bij mijn thuiskomst zag ik een heel klein knopje.
Het zou toch niet? Zag ik het nu echt?
Een bonus klaver?

Hoop, vertrouwen, liefde, geluk en ....

en... 

tja, en wat eigenlijk nog meer?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten