woensdag 5 februari 2014

#Utrecht #working #shopping #2

WINKELEN # Utrecht #2

Afgelopen week had ik weer een vergadering in Utrecht.

Ditmaal bezocht ik daarna niet mijn drie favoriete winkels 'links" aan de Oude Gracht.

Maar mijn drie favoriete winkels 'rechts" aan de Oude Gracht!


Kan je eigenlijk twee maal je favoriete drie winkels hebben?
Nou ja, ik wel, zelfs wel drie maal drie en  ….

Ik parkeer mijn auto altijd in parkeergarage Springweg.
Die ligt prachtig midden in het centrum en er is altijd plaats.
Als je eruit loopt zie je boven de muur de Dom al uitsteken!



En zowel links als rechts van die prachtige groen gestucte huisjes.
Waar ik persoonlijk bijna een moord voor zou willen plegen om er te kunnen wonen.
Nou ja, toch maar geen moord, maar oh zo mooi!


Vervolgens loop je onder dit poortje door zo het centrum in.


Vaak staat er onder een straatmuzikant te spelen.
Omdat de muziek er zo prachtig onder galmt. (En het droog is…)
Wat is er nu mooier dan begeleid door vioolmuziek de oude gracht op lopen?



Wellicht fietsen over de gracht?
Bij voorkeur op zo'n roze fiets als hierboven.
Omdat die zo mooi kleurt bij je groene huisje.
Ja, dat lijkt mij wel wat!


Maar ik ging het hebben over mijn volgende drie favoriete winkels.
Waarvan ik over Emma B. ook al werd getipt door een medeblogster.

Prinses en Erwtje is de eerste en is een kinderwinkel.
Ze verkopen hele leuke kinderkleding, waar mijn kinderen helaas al te groot voor zijn.
En nog leukere posters, lampionnen, lampjes e.d. voor de kinderkamer.
Die ik stiekem nog wel eens koop voor mijzelf ;-)

 Emma B zit links daarvan.
De winkel was vroeger veel groter, maar helaas een klein stukje ingekrompen.
Maar daardoor niets aan leukheid verloren.

Deze lampjes wil ik :-)


Emma B verkoopt hippe woon design spulletjes, waarvan veel van Marimekko.
Vooral de stoffen zijn prachtig!


Iets verder op de gracht zit Dille & Kamille.
Al zit deze winkel bijna in iedere stad, ik blijf hem leuk vinden.

Als dertien jarige nam ik al de bus naar Leiden om alleen deze winkel te bezoeken.
Ik zal wel een diep romantische ziel zijn.
Maa ik ben dol op al dat houten speelgoed, zachte pasteltinten en vele kookspulletjes.
En ik kan er uren dwalen en dromen, om dan alleen een klein zakje drop te kopen.


Onder de Dom (aan de zadelstraat) zit trouwens ook Keck & Lisa.
Die van dezelfde eigenaar is van Emma B.
Daar verkopen ze ook geweldige wooncadeaus.


Je begrijpt, eer ik weg ga is het vaak al veel te laat.
Maar zelfs dan ziet Utrecht er nog mooi uit!


Welke stad maakt jou blij?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten