dinsdag 29 december 2015

groene haren (plantenhoofd)

Plantenhoofden 
keramiek inspiratie 1A

Als kind had mijn grote zus zo'n plantenhoofd.
Een meisjesplantenpot waar 'groene haren' uitgroeiden.
Als je je plant tenminste water gaf.
Want wat was ik jaloers op die mooie plantenpot.
Waar 'bij mijn zus' lange erwtjesslierten uitgroeiden.


Lange slierten haar met klitterige balletjes erin.
Wat wel weer een beetje op mijn kapsel leek.
Maar dan groen…

Nou ja, eventjes dan.
Want mijn haar werd al snel kort geknipt.
Ditmaal geknipt met een bloempot!
Een 'Purdeykapsel' noemde ze dat...

Werk van: Miriam Brugmann

Laatst vond ik zo'n meisjeshoofdje bij de kringloop.
Je begrijpt, die moest ik gewoon kopen!
Ik heb er nog geen foto van.

Omdat ik net als kind…
Nog steeds niet in staat ben om mijn planten water te geven.
(Bovenstaande foto's haalde ik van pinterest.)

Werk van: Gail CCceramics en Marinski Heartmades

Ik had als kind overigens wel een gietertje.
Die gebruikte ik echt overal voor.
Voor acrylverf dat nodig verdund moest worden.
Vlekken die weggepoetst moesten worden voordat mijn moeder ze zag.

En inmiddels voordat mijn kinderen ze ontdekken...


Werk van: Vanessa Holle (Bean)

Maar ze zijn dus terug die potten.
In een modern jasje dat wel.
Maar het zijn nog altijd gezichtjes die haren krijgen.

Net zoals die kleipoppetjes die je op zo'n kappersstoel kan zetten.
Die ik vroeger als kind trouwens ook dolgraag wilde hebben.
Maar niet kreeg…

Werk van Atelier Stella

Inmiddels weet ik...
(Mijn kinderen kregen die kappersset natuurlijk wel.)
Dat klei net als planten ook water nodig heeft.
Anders droogt die namelijk uit.

Ligt voor je het weet heel je huis vol.
Met piepkleine hard geworden bruine brokjes minihaar.
Die uit die 'play doh' hoofdjes komen rollen.

Werk van Marta Turowska

Tja, zelfs klei heeft verzorging nodig.
Hoewel ik moet bekennen.
Dat ook dat bij mij nog wel eens mis gaat.
Ik kan inmiddels ook al aardig beeldhouwen en gutsen!
  
Werk van Meyer-Lavigne

Maar nu had ik bedacht.
Om in het nieuwe jaar.
Af en toe een 'Do It Yourself' te plaatsen.

Te starten met een plantenkop.
Wel je eigen versie natuurlijk.

Wordt vervolgd.




7 opmerkingen:

  1. Ja leuk. Ben heel benieuwd naar het vervolg.
    X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk Alet! Druk mee bezig. Jammer dat het zo snel donker wordt i.v.m. de foto's. Maar in januari komt die erop!

      Verwijderen
  2. Leuk, ben benieuwd. Kan wel water geven maar slecht kleien ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, Als je goed kan water geven, dan gaat dat kleien ook vast wel lukken!

      Verwijderen
  3. Oehoe, wat een leukerds zitten er tussen! Blij van!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind ze geweldig en heb er één van Meyer-Lavigne. Waar gelukkig geen prijskaartje op zat, dus kom maar op met de DIY's.

    BeantwoordenVerwijderen