zondag 7 april 2013

Tord Boontje salad

Vandaag scheen de zon vrolijk in huis en dit maakte mij blij.
Ik besloot de dag te beginnen met frisse salade en frisse foto's.
Gelukkig word ik steeds handiger met mijn Nikkon D3200.
Maar ik verklap niet hoeveel foto's aan deze foto's vooraf zijn gegaan :-)


Dit is mijn favoriete salade.
Ik at hem voor eerst toen ik 18 jaar was.
Samen met mijn zus op vakantie in Griekenland.
Nog geen enkele salade heeft haar kunnen overtreffen.




 Ingrediënten:
Tros of vleestomaten, verse basilicum, 
zwarte olijven zonder pit (die van Carbonell vind ik het lekkerst), 
echte fetakaas, goede olijfolie, zeezout en (verse) zwarte peper.

In Griekenland zaten er ook nog uienringen bij, maar die laat ik inmiddels weg.



Toen ik de salade wilde snijden zag ik mijn bord van Tord Boontje staan.
Een geweldige Nederlandse ontwerper.

Het bord is na heel lang twijfelen door mij is aangeschaft.
Bij Van Manen aan Tafel aan de Hogewoerd in Leiden.
(Een hele leuke winkel waar ze ook heerlijk brood en prachtige cadeaus verkopen.)


Het bord komt uit de serie Table-stories.
Zij inspireerde mij om er mijn eigen lenteverhaal van te maken.
Want de lente komt dit jaar maar moeilijk op gang.
Zij kan wel wat kleur gebruiken!



Om te beginnen op mijn bord!



 Bon appetit! 








1 opmerking: