vrijdag 5 juli 2013

Bed & Breakfast #Rivierenland #1

Dit is het eerste deel in de nieuwe serie: 
Bed & Breakfast in Rivierenland

Op lange (vroeger en late) werkdagen logeer ik soms ergens in Rivierenland.
Bij voorkeur steeds weer ergens anders, om de omgeving beter te leren kennen.
Want alles is nieuw voor mij en ik heb vroeger bij topografie helaas onvoldoende opgelet.
En in de vakanties gingen wij vroeger altijd naar Frankrijk.

Niet dat dat een echt probleem is, want ik heb een prima TomTom.
Verder laat ik mij graag door de omgeving verrassen.


Afgelopen maandag bezocht ik een schattige Bed & Breakfast.
Onder de rivier (de Waal) in Hurwenen vlak bij Zaltbommel.

Het lag onder aan een dijkje met de naam: Dijkzicht
Wat een zeer passende naam was, want meer dan de dijk kon je uit het huisje niet zien ;-)



Het bleek geen kamer te zijn, maar een compleet minihuisje!
Met een eigen huiskamer, keuken, douche en twee slaapkamers.
Ze had overigens ook kamers (in het witte huis), die waren allen bezet.

Ik was vooral blij met de Wifi, want ik moest nog een hoop doen.
De eigenares ook, want ook zij kwam rechtstreeks uit haar werk gehold.
(Daarvoor had ze mij al gewaarschuwd, en ze was dan ook nog druk aan het boenen.)

Ik was moe, had bij Mac Donalds gegeten, en had daar nog minder energie van gekregen.
Er moest nagedacht worden, stukken geschreven en gelezen worden.
Ik wilde vooral rust.


Daarom besloot ik maar even een wandelingetje te maken.
Ik haalde diep adem en klom de dijk aan de andere kant van de weg op:



...en toen kon ik er weer tegenaan!


NB.
De volgende morgen kreeg ik trouwens een heerlijk uitgebreid ontbijt.
Gratis: omdat mijn aankomst zo rommelig was geweest! 

Ik ontbijt nooit maar ik heb mij de hele dag super gevoeld.
Vooral die hele grote kan met heerlijke multisap was heerlijk!

De veer heb ik meegenomen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten