zaterdag 20 juli 2013

#the renovation #part 7 #topping

#de verbouwing #the renovation #part 7 #topping

Het is zaterdag.
Het was een hele drukke week!

Maandag was definitief mijn oude huis mijn huis niet meer.
Alleen mijn fiets staat er nog bij mijn buuf... (ben ik er toch nog een beetje).
De zon scheen, maar we hadden geen tijd om hem op te halen.



Niet alleen thuis, maar ook op het werk moest er gewoon heel hard gewerkt worden.
Vele afspraken en honderden mails beantwoord worden voor de vakantie... 

Het blijft bijzonder om in de Betuwe te werken.
Al mijn collega's hebben verse rode kersen op hun bureaus staan!
Ach, ik zou het liefst de hele dag met mijn camera rondlopen.

Het blijft een feest om elke dag door de Betuwe te rijden! 
(Zelfs om 7 uur 's morgens, hoewel...) 
Maar de omgeving voelt alsof je altijd een beetje op vakantie bent.


Helaas heb ik het nog te druk om te stoppen:




Afgelopen dinsdag bezocht ik voor het werk een aantal zorg boerderijen.
Waar cliënten met een verstandelijke beperking aan het werk zijn.

Het was net of ik onderdeel was van een 'Bona' reclame!
Cliënten die druk kletsend met gietertjes en dierenvoer in het zonnetje in de weer waren.
Vrolijk takken afknipte in de boomgaard en onkruid wiedde in de moestuin.
Enthousiaste boeren en boerinnen, schapen, kalkoenen, konijnen...
Ik kreeg overal handen en werd weer even vrolijk uitgezwaaid.
Hartverwarmend! 

Misschien toch ook eens langs gaan als het regent.
Want ik heb nu wel een heel idyllisch beeld gekregen!

We bezochten o.a. zorgboerderij de Witte Schuur, 
stadsboerderij Caetshage en landgoed Marienwaerdt.

Hieronder een romantische tuin bij de stadsboerderij in Culemborg:



In de Witte Schuur volgen de cliënten in de boerderij dagelijks hoe de kuikentjes uitkomen:



En dit is het uitzicht van de dagbesteding over het landgoed bij Marienwaerdt:
'Need i say more?'




Ik was de hele week gezellig vroeg op...
Op dinsdag kwamen de dakbedekkers weer (met radio) om zes uur 's morgens.

Op woensdag bracht ik de hoog nodige (excuus)bloemen bij de buren!

Elke dag was het weer een verrassing wat we thuis aan troffen.
Want jee wat gingen ze hard!




In de bloemenwinkel stonden ook prachtige klimrozen.
Die ik natuurlijk niet kon weerstaan.
Door de Betuwe ben in de ban geraakt van (fruit)bomen en rozen!

Daarom moest ik deze zachtroze rozen wel meenemen..
Mijn hang naar zachte kleuren komt ook een beetje door de meiden.

Die (vandaag) allemaal prachtige pastelkleurige verf hebben uitgezocht.
Voor hun nieuwe kamers in lichtroze, lichtblauw en lichtpaars.
Zelfs de kamers van de jongens worden lichtblauw en lichtgrijs.



Ook onze Scandinavische ecoverf voor het 'tuinhuis' kwam binnen.
Zacht mintgroen besteld via de webwinkel van: Rosarugosa

Voor de trap in mijn eigen atelier koos ik ook mintgroen en de muren antiek wit.
Hele mooie matte verf van: painting the past

Zo benieuwd hoe het tuinhuis er straks in het mintgroen uitziet!
Je ziet de twee kleuren mint hier op het testplankje onder de rozen:


We rijden af en aan naar de kringloop en de werf.
We blijven druk bezig al onze spullen in elkaar te schuiven.
Maar dat valt behoorlijk tegen.
Wat heeft een mens toch veel spullen!

Het huis wordt wel steeds kleurrijker :-)
Maar ergens op de achtergrond is nog die loods met al mijn andere spullen...
Maar daar denken we maar nog even niet aan.



De ramen (en de tussen latjes) werden geplaatst in het tuinhuis.
De zwarte dakpannen werden gelegd.

Donderdag vertrokken de bouwvakkers.
Het tuinhuis is af, nou ja...

Op de verf, elektriciteit, vloeren, trappen, water, verwarming e.d. na!



 We genieten van mooie bloemen en lekkere appeltaart. (Dank!)
Ik haalde vandaag 2x een kar vol boodschappen in de supermarkt.
We hebben nu echt vakantie...

Alle kids waren dit weekend thuis, in hun (ver)nieuw(d)e huis.
We zijn trots en blij met ons 'zomerhuis'!
We dronken pannenbier!




De bouwvakkers lieten een enorme ravage achter in de tuin.
Ik maak geen foto's ervan, want het is echt heel erg!
De zon scheen en de kinderen sprongen de hele dag op de trampoline.
Niemand stapte in een spijker en er werd ook flink meegeholpen :-)

Vandaag reden we weer de hele dag naar kringloop en de werf.
We hebben vakantie!!

(Al voelt dat nog niet zo...)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten