woensdag 3 juli 2013

#the renovation #part 5 #adjustments


de verbouwing, ons huis, deel 5, aanpassingen

Na de palen kwamen de muren.
Best een vreemd gezicht.
Want het ziet er nog niet zo mooi uit.
Met al die grove betonnen palen en platen.


We moeten ook wel beetje wennen.
Aan dat enorme bouwwerk in onze tuin.
Maar er blijft gelukkig nog voldoende groene ruimte over.
En al die verschillende bijgebouwen van de buren,
verdwijnen straks heerlijk uit het zicht.

We moeten even door deze fase heen.
Om straks van het resultaat te kunnen genieten.


Maar genieten doe ik toch al wel een beetje.
Hoewel alles tegelijk komt, is het toch fijn dat het lukt.

Want langzaam vormen zich de eerste kamertjes,
waar de kinderen straks een eigen plek hebben om te chillen.

Met straks zessen kinderen en twee volwassenen in de huiskamer is dat echt wel fijn!


Naast de gezellige BBQ vorige week, 
trok alle drukte voor en achter ons huis ook andere gasten.

Vreemde snuiters die aanboden om mee te werken aan de verbouwing...
En een toevallig voorbijkomende ambtenaar van de gemeente...



De eerste gasten deden mij bezorgd naar al het bouwmateriaal op de stoep kijken.
Waarbij ik maar hoop dat ze 's nachts niet met een Poolse kraanwagen op visite komen...
Maar mijn klaver bloeit nog steeds... dus loslaten...

De tweede gast had (letterlijk en figuurlijk) nog een paar waardevolle adviezen:
het dak moest een paar centimeter lager...
Ook moest er een meter open lucht komen tussen de schuur en het gebouw,
omdat we er anders heel makkelijk door de garage erin zouden kunnen lopen...


Gelukkig konden we dit meteen aanpassen.
Wat absoluut weer een geluk bij een ongeluk was.

Maar waardoor de gedroomde extra (hamman)badkamer helaas niet meer past.
Een 2e douche (wat geen luxe is met z'n achten) past gelukkig nog wel.


Maar wat nu te doen met die gedroomde hamman...
Waarmee ik deze webblog een half jaar geleden begon.
Misschien toch straks onze huidige badkamer verbouwen?


Of toch mijn toekomstige werkkamer of atelier opofferen?
Maar waar moeten we dan al mijn spullen laten...
En als ik straks rustig wil werken...

Ach, we hebben het te druk om ons er druk over te kunnen maken.
We geven alle aanpassingen door en nemen het oponthoud voor lief.
Blij dat we ze tijdens de bouw kunnen toepassen.

En ik geniet nog meer van mijn toekomstige atelier:


Terwijl wij werken en studeren gaat de bouw gewoon verder.



Is iedere dag weer een verrassing.

En komt de verhuizing heel snel dichterbij... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten